8. Kriminell

Den lokala kriminella familjen har tagit fördel av laglösheten i regionen för att sätta upp ett skydds bedrägeri. Joey ”The Comb” och hans hantlangare tvingar folket att betala höga belopp för att försäkrat att inget ”dåligt” händer med de få ägodelar de har kvar. Medans några försöker bekämpa maffian, ger de flesta med sig och betalar. 

VIKTIG NOTERING
Den kriminella karriären lider av en ”befordran efter midnatt” bugg. Varje gång du blir befordrad på ett skift som går över midnatt, nästa arbetsdag kommer du inte att få någon förtjänst för att ha jobbat till efter midnatt (det kommer att säga ”går till jobbet”) fastän du kommer fortfarande att anses missa jobbet om du inte går in. Det kan också orsaka så att du behöver gå till jobbet på dagar som du inte jobbar på. DU HAR INTE TILLÅTELSE ATT ANVÄNDA FUSK ELLER MODS FÖR ATT UNDVIKA DETTA. Du kan särskilt inte använda Master Controller för att tvinga din sim att gå till jobbet eller återställa jobb presentationer till vad de var innan. Detta är för att spelare som inte använder mods skulle var orättvist missgynnade om detta var tillåtet. Såklart är det ingen som kommer att göra polisarbete av ditt privata spel – gör vad du vill där – men snälla respektera detta i turneringsändamål.

Nu återvänder vi till dina regelbundna planerings diskussioner av kriminell begränsningarna.    

METODER

  • BAS SPELET: KRIMINELL-ONDSKANS KEJSARE
    • Förutsättningar: Inga
    •  ”Nice place you have. I’d hate to see anything bad happen to it.”
      • Nå nivå 10 i den kriminella karriären – Ondskans kejsare
        • Notera: Om du blir arresterad behöver du inte sluta ditt jobb. Bli arresterad under tiden man jobbar inom den kriminella verksamheten är en del av jobbet. Du får skaffa vänner under tiden som du sitter i fängelse, eller träna. Se det som att du är på jobbet när du är där.
  • ÖVERNATURLIGT: BEDRÄGERI
    • Förutsättningar: Övernaturligt
    • ”You’ve got to know when to hold ‘em, know when to fold ‘em, know when to walk away, and know when to run.”
      • Nå nivå 10 i Bedrägeri i karriären Spåkvinna/man.
  • UNIVERSITETES LIV: STREET CRIME
    • Förutsättningar: Universitets liv, Simmar med goda egenskaper kan inte välja denna metoden.
    • “Warriors, come out to pla-ay!”
      • Alla har fått nog av den lokala maffian som terroriserar staden och stjäla alla deras pengar varje vecka. Nu är det dags att skapa ditt egna gäng av ligister och visa dem vem som är bossen!
        1. Uppståndelsen av en stark ledare: Du behöver först arbeta på dina muskler och karisma för att imponera på dina framtida gängmedlemmar som ska följa ditt ledarskap.
          • Bemästra Atletisk färdigheten och slutför Kroppsbyggnad färdighets utmaningen.
          • Få 5 färdighetspoäng i karisma.
        2. Forma ett gäng: Nu när din sim har förtjänat lite rykte, kan du börja rekrytera folk till ditt gäng.
          • För att kunna rekrytera nya gängmedlemmar, måste du först bli bästa vän med en ungdom eller äldre icke-familjemedlem. Sedan måste du träna simmen i atletisk (styrketräning) i 2 timmar.
            • Du får träna andra simmar i detta syftet även om Atletisk inte är upplåst.
            • Om du inte har tillgång till armhävningsstången (I Rampljuset expansionen), får du köpa den billigaste bänkpressen även om Atletisk och Arkitekt inte är upplåst. Du får endast använda den till att träna gängmedlemmar för den här upplåsningen och den  måste placeras i familjekatalogen så fort du har fullbordat den. (Du får sälja den istället om du har låst upp Företag).
            • Du får endast träna simmen om han/hon är din bästa vän för tillfället.
          •   Om en gängmedlems relation till din sim sjunker under bästa vän status vid något tillfälle, måste du höja den igen om du vill att den simmen ska räknas som din gängmedlem. Om den ändras från bästa vän till gammal vän, är det okej och du kan fortfarande räkna med den simmen.
          • Ingen romantisk relation till dina gängmedlemmar innan denna begränsningen är upplåst! Det kan hota integriteten i ditt gäng.
          • Du kommer att behöva minst 5 aktiva gängmedlemmar i slutet för att framgångsrikt slutföra denna upplåsningen.
        3. Göra anspråk på ditt territorium: När din första medlem blivit rekryterad är det dags att packa upp din gatukonst utrustning och börja markera ditt gängs område.
          • Framgångsrikt slutföra ett gatukonstverk (typ eller storlek spelar ingen roll) på 10 olika allmänna tomter.
            • Du får endast göra det mellan 19:00 och 6:00 och du måste ha minst en gängmedlem med dig hela tiden.
            • Du får göra detta även om Arkitekt inte blivit upplåst.
            • Om det inte finns tillräckligt med allmänna platser i din stad där det är möjligt att göra någon gatukonstverk (på grund av brist på väggar, djupsnö etc.), kan du göra resten på allmänna tomter du redan har använt.
            • Om du åkerfast av polisen när du sprejmålar kan du inte lämna din hemma tomt resten av kvällen. De håller koll på dig!
        4. Bygga upp ett rykte: När du har gjort anspråk på din första allmänna tomt, kan du börja driva igenom dina regler och klå upp alla som vågar motsätta sig dig!
          • Slå 10 olika simmar i en fight (din sim måste vina)
            • Du kan bara göra detta på allmänna tomter som du har  gjort anspråk på till ditt gäng i förgående steg. Du måste göra det mellan 19:00 och 6:00 och ha minst en gängmedlem med dig.
          • Skaffa 20 fiender.
            • Du kan göra detta under dagen och behöver inte ha någon gängmedlem med dig för den här uppgiften. Fiender som din sim fått tidigare räknas också så länge de fortfarande är markerade som fiende i deras kontakt lista.
          • Din sim får skaffa pengar genom att rota i containrar på tomter i ditt nätverk tills Militär och Spion är upplåst.
          • Du får endast rota i containrar 2 gånger per natt, mellan 19:00 och 6:00, och föremålen måste säljas direkt efter. Du får sälja allt du hittar oavsett andra begränsningar som fortfarande gäller.
    • YTTERLIGARE NOTERINGAR:
      • Vissa uppdrag kräver att du lämnar din tom på natten. Din sim får göra det även om Militär inte har blivit upplåst, men bara för att utföra uppgiften som behövs. Du får inte göra något annat när du är där.
      • Du får inte bryta utegångsförbudet på Zombie dagar. Du vill inte sluta med att bli uppäten av zombies! (Detta betyder att det inte är möjligt att göra denna metoden om du spelar med ”I see dead People” handikappet tills du har låst upp Paranomal.)
      • Du får bjuda över dina gängmedlemmar även efter 19:00 för att ta med dig dem för att slutföra dina uppgifter. Du får också använda ”gå hit med” eller ”bilda grupp med” interaktionerna med dem även om Underhållning inte har blivit upplåst.
      • För handlingar som kräver en gängmedlems närvaro (markera tomter och klå upp simmar), om alla gängmedlemmar lämnar tomten före du slutfört ditt uppdrag, måste du sluta direkt och återvända hem tills du får någon annan att följa med dig igen.
      • Du får inte göra denna metoden med en god sim eftersom goda simmar inte kan starta fighter, vilket hindrar dem från att tillmötesgå ett av kraven. Var extra försiktig medans du skaffar rykte med sociala grupper eftersom du kan möjligtvis slumpa fram god som en faction egenskap innan Utbildning är upplåst, och förstöra ditt försök. (Förutom om din sim är ond, då kan han/hon inte slumpa fram god så då är du säker.) Det rekommenderas också att inte försöka med denna upplåsningen med nolla egenskapen eftersom nollor alltid förlorar i en fight förutom om den andra simmen också är en nolla eller om din sim har ett poäng i kampsport.

BEGRÄNSNINGAR

  • BAS SPELET
  • Simmar kämpar för att göra sina maffia betalningar och är inte villiga att bara ge bort sina pengar.
    • Tigga pengar från andra simmar är begränsat.
  • Simmar är väldigt spända och oroliga på grund av den skenande kriminaliteten i staden. De kan bara inte bli bekväma.
    • Du får inte köpa eller använda stolar/soffor som har mer än +1 i bekvämlighets humöreffekt.
    • Du får inte köpa eller använda sängar som har mer än +2 utvilad humöreffekt. (Se Paranomal för mer begränsningar av sängar).
    • Simmar måste lämna över alla pengar de har kvar till maffian varje vecka för att de ska lämna dem ifred – också känt som skyddspengar – Skydd från maffian pengar!
      • Varje vecka på måndagen före midnatt och efter att du har slutfört dina köp och byggen för veckan, öppna din familjekatalog och radera allt i den med undantag för karriär belöningar som du vill behålla, och använd sedan familyfunds fusket och minska dina pengar till 0. Öppna fuskrutan genom att håll nere Shift, Ctrl och C samtidigt. Skriv in ”TestingCheatseEnabled True” (utan citat täcken”) och tryck enter. Skriv sedan in ”FamilyFunds simlastname 0” (utan citat täcken och där simlastname är skriver du efternamnet på din familj) och trycker på enter. Dina tillgångar ska nu var 0 simoleons. Alternativt så är det tillåtet att använda MasterController för att ta bort pengar. Och om du verkligen inte vill använda fusk, köp något i köpläget som kostar lika mycket som du har i tillgångar och placera det i ditt svarta hål för att minska dina tillgångar till 0.
      • Notera att detta börjar gälla redan den första måndagen – det vill säga dagen efter att din grundare kommer hem från universitetet (eller den andra dagen av utmaningen, om du har Vi behöver ingen utbildning handikappet). Det finns ingen en veckas nåd period, vilket det gjorde i tidigare regler.
  • DESTINATIONS VÄRLDEN
    • Du måste köpa skydd när du är på semester i ett annat land. Vid slutet på din semester måste du betala maffian precis som när du bor i ditt hem land – ja maffian tar allt.
    • Undantag: En sim som tänker låsa upp Företag med Multinationell blandning metoden behöver inte köpa skydd när de reser, och de har tillåtelse att sälja föremål för upptill $2500 en gång per vecka efter att de betalat maffian. De olika internationella kriminella organisationerna ser fler möjligheter med att återställa företagsnätverket än att störa den, och har kommit överens om en tillfällig vapenvilla.
  • DRÖMJOBB
  • KVÄLLSNÖJEN
  • LEVA LIVET
  • HUSDJUR
  • I RAMPLJUSET
  • ÖVERNATURLIGT
  • ÅRSTIDER
  • UNIVERSITETSLIV
    • Betala $100 simdollar per dag, per familjemedlem som är närvarande. Betalas den dagen du ska åka hem från universitetet. Regeringen har gjort ett avtal med maffian så ditt skydd är betalt och du behöver inte ge allt till maffian när du är på universitetet.
  • SEMESTERPARADIS
  • IN I FRAMTIDEN
    • Simmar får inte äga en drömkapsel (också begränsad av Paranormal).
  • STORE FÖREMÅL
  • LIVSLÅGA BELÖNINGAR
    • Inga Räkningar (också begränsad av Företag)
    • Bekymmersfri

När en familjemedlem når toppen i den undre världen, blir de en del av ”familjen”. Även om de inte får någon andel av vinsterna, behöver de inte längre betala några skydd pengar – Kriminell begränsningarna är upplåsta.     

 

Annonser