7. Kriminalteknik

Kombinationen av att stress av att leva i radioaktivt nedfall med den långvariga strålningen i luften har haft en fruktansvärd effekt på de äldres minnen. Äldres minnen förfaller fortare och senilitet börjar tidigt och svårt. Att överleva till äldredom i denna världen är både en välsignelse och en förbannelse.

METODER

  • BAS SPELET – POLIS – DYNAMISK DNA PROFIL
    • Förutsättningar – Inga
    •  ”Go ahead and call for help, nobody will listen.”
      • Nå nivå 10 i Dynamisk dna profil branschen i Polis karriären.
    • UNIVERSITETS LIV – TV-SPELSUTVECKLARE – ARTIST
      • Förutsättningar – Universitets liv
      •  ”Video killed the radio star, video killed the radio star, in my mind and in my car.”
        • Nå nivå 10 i artist branschen i Tv-Spels utvecklare yrket.

BEGRÄNSNINGAR

  • BAS SPELET
    • När en sim blir en åldring, får du inte längre kontrollera dem eller avbryta några av deras handlingar. Du får fortfarande avbryta de handlingarna som bryter mot några begränsningar som fortfarande gäller (som spela tv-spel). Du får också säga upp simmen från jobbet om de skulle missa en dag på jobbet om Mästertjuv inte är upplåst.
    • Äldre simmar som har mindre än 10 i Atletisk färdighet får inte lämna tomten av någon anledning, inklusive för att gå till jobbet eller en allmän tomt (också begränsad av Spion).
    • Äldre simmar får inte flytta ut (också begränsad till Militär).
      • Om Militär är upplåst, får en ungdom eller vuxen sim som flyttar ut ta med sig en äldre sim oavsett deras Atletiska förmåga.
    • Andra simmar får kontrollera äldre simmar genom att kalla dem till bordet, be dem titta på TV, spela schack, mysa på sängen m.m.
  • DESTINATIONS VÄRLDEN
    • Äldre simmar med mindre än 10 i Atletisk förmåga får inte resa (också begränsad av Militär, Spion, Symfonisk och Politik).
      • Se Destinations Världen för begränsningar medans du reser.
  • DRÖMJOBB
  • KVÄLLSNÖJEN
  • LEVA LIVET
  • HUSDJUR
    • Äldre husdjur är bundna till alla kriminalteknik reglerna
    • Äldre husdjur med mindre än 10 i jakt färdighet får inte lämna tomten av någon anledning.
  • I RAMPLJUSET
  • ÖVERNATURLIGT
  • ÅRSTIDER
  • UNIVERSITETS LIV
  • SEMESTERPARADIS
  • IN I FRAMTIDEN
    • Äldre får inte resa till framtiden. Deras hjärna är redan äventyrad och traumat från att resa i tiden skulle döda dem direkt. (också begränsad av Alien teknologi).
      • Om din sim blir en åldring när de är i framtiden, får de inte komma hem. Om du inte har en arvinge i nutid som kan fortsätta utmaningen, förlorar du utmaningen direkt eftersom du inte kunde återställa värden.
    • Barn till arvingen som föds i Oasis Landing får inte resa tillbaka till hem tomten i föräldrarnas nutid utan att föräldern följer med. Dessa barn kan låsa upp begränsningar och de får vara arvingar – men du förlorar utmaningen om de fastnar i framtiden
  • STORE FÖREMÅL
    • INTE TILLÅTNA föremål och aktiviteter
      • TBD
  • LIVSLÅNGA BELÖNINGAR

När en ljus och fyndig kriminaltekniker examinator har framställts ur familjen, börjar ett tryck till att hjälpa äldre att minnas detaljer från brott för att vittna eller erkänna. Snart går det vända och förhindra senilitet. Kriminalteknik begränsningarna är upplåsta.