3. Forskning

Utan det felfria kraftnätet och avancerade elektronikföretagen från de moderna tiderna, de avancerade gizmos som man en gång förlitade sig på har slinkigt bort från befolkningens räckvidd igen. Teknologin har tagit ett steg tillbaka.        

METODER

  • BAS SPELET – FORSKNING
    • Förutsättningar: Ingenjör
    • “Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic”-Arthur C Clark
      • Nå nivå 10 i Forsknings karriären.
  • In I Framtiden – Bot Bygge
    • Förutsättningar: In I Framtiden Expantionen
    • “Machines possess something humans will always lack: infinite patience and the longevity that supports it.”Dune: The Butlerian Jihad
      • Nå nivå 10 i egenföretagare karriären Bot bygge.
        • Du kommer att behöva placera en ny almen tomt i din värld om du vill ta den här upplåsnings metoden. Den kommer att var din arbetsplats. Den ska bestå av:
          • Ett område med ofärdiga väggar och ett tak eller ett högt staket.
          • Reventlov’s Bot verkstad
          • TechnoTycoon Plumbot station
          • Toalett bås
          • Billig eldstad (frivillig, men högt rekommenderat om du spelar med årstider)
        • Markera tomten med inga besökare tillåtet
        • Din arbetsplats behöver inte vara i dit nätverk, men du måste följa utegångsförbudet när du besöker den.
        • Läs en bok eller designa naniter med Bot verkstaden för att få din första skill poäng i Bot bygge, använd sedan tidningen för att registrera dig som egenföretagare som Bot byggare.
        • Från den stunden får du skapa naniter, egenskapschipp och plumbots med din verkstad och sälja dem även om Företag inte har blivit upplåst. (Snälla notera att några  egenskapschipp är förbjudna tills du har låst upp deras relevanta begränsningar)
        • Medans du är på jobbet är inventarium begränsningar från de Atletiska reglerna temporärt upplåsta för den simmen och han kan bära så många föremål som han behöver i sitt inventarium.
        • Du får aldrig bära med dig något som du skapat ut från din arbetsplats. Det är en topp hemlig militärisk forskning,allt inklusive plumbots, måste säljas innan din sim lämnar tomten.
        • Så fort din sim når toppen av sin karriär är forskning upplåst och du kan ändra tomtens status till Bot varuhus för att locka andra simmar. Du behöver inte längre sälja det du skapat innan du lämnar tomten, men kom ihåg att minska dina föremål till 3 (eller 5) föremål om inte Atletisk blivit upplåst. Du får nu tillverka en plumbot till din familj, kom bara ihåg att de inte kan lyfta några begränsningar. Eftersom en Bot verkstad kostar över 1000$, får ingen annan sim än den sim som jobbar i denna karriären använda den tills du har låst upp Arkitekt.
    • Din sim blev utvald till en topp hemlig militärisk forskning baserad på teknologi hämtad från framtiden. Regeringen trodde att nanoteknologi och plumbotics är nyckeln till att återställa elnätet från för till ett fungerande tillstånd, och öka produktionen av många viktiga prylar och maskiner för att få mänskligheten tillbaka från de mörka tider de kastats in i. Med stor ansträngning och hundra tillägnade timmars arbete, som stöds av generösa finansieringar ovanliga liberala arbetsförhållanden, uppnådde din sim stora framgångar och återskapade inte bara sätt från för, utan tog fram en helt ny era av framtids teknologi i världen!

Noter: Du får ladda ner en färdig byggd Bot arbetsplats tomt från original sidan för reglerna. TS3AC – Science.

  • Begränsade egenskapschipp:
    • A.I. Fiskare – Naturforskare
    • Stålkock- Kulinarisk
    • Musikalisk Maskin – Underhållning
    • Soldriven – Symfonisk
    • RoBotany Trädgårdsmästare – Naturforskare

BEGRÄNSNINGAR

  • BAS SPELET
  • Simmar får inte köpa eller använda bilar eller motorcyklar alls. Men simmar får ha en cykel däremot.
    • Undantag – på den första dagen av utmaningen, får en sim köpa den billigaste bilen.
    • Du får köpa en parkeringsplats när du vill. Politik styr över var den får placeras och Atletisk över att flytta den efter att den placerats. Du måste placera fordonet på en parkeringsplats om Atletisk inte är upplåst. Om du inte har plats för en parkeringsplats innan Politik är upplåst, måste du sälja fordonet om det kom med en make/makas katalog. Om det är en arbetsbelöning får du placera den i familjekatalogen till du kan placera den på tomten. Du får endast göra detta en gång, om du flyttar tillbaka den till familjekatalogen efter att ha tagit ut den, måste den stanna där för alltid.
    • Om en make/maka äger ett fordon, får du placera och använda den som ovan.
    • Tills Forskning är upplåst, får du bara ha en bil i familjen.
  • Simmar får inte köpa eller använda från elektronik kategorin förutom en dator, en telefon och den billigaste radion (Företag begränsar hur många radion du får ha).
  • Mobiltelefonen i simmars katalog är en walkie-talkie med flera kanaler.
    • Mobiltelefon användning är begränsad av Kommunikations begränsningarna.
  • Dator användning (se Spion och Kommunikation kategorierna för mer begränsningar).
    • Den dator som du får ha är inget mer än en skrivmaskin (också begränsad av Kommunikation) Du får endast använda den billigaste datorn för att skriva böcker eller artiklar eller öva på att skriva. Simmar får inte arbeta hemifrån (om en sim automatiskt spelar spel avbryt bara handlingen).
  • Simmar får inte ta kort med kameran på mobiltelefonen (också begränsad av Arkitekt och Kommunikation).
  • Simmar får inte köpa eller använda något från lampkategorin förutom för fotogen lyktor, ljus eller facklor.
  • Simmar får inte använda den elektroniska gitarren eller synten (också begränsad av Underhållning), Tvättmaskin och tumlare (också begränsad av Sjukvård),eller soptunnan.
  • Simmar får inte köpa någonting från små apparater kategorin (också begränsad av Kulinarisk).
  • Simmar får inte använda ett teleskop (också begränsad av Symfonisk och Spion).
  • Simmar får inte använda solpaneler eller väderkvarn (också begränsad av Symfonisk)
  • Simmar får inte springa genom sprinklers (också begränsad av Sjukvård och Naturforskare).
  • Simmar får inte trädgårdsarbeta förutom om Naturforskare är upplåst. Ett genomförbart alternativ för den giftiga askan som uppfattas som jord har ännu inte hittats.
  • Simmar får inte gå och fiska förutom om Naturforskare är upplåst. Vattnet i havet, sjöar och bäckar är fortfarande för giftigt för simmar att ens närma sig. Gå till havet eller stranden är också begränsad av Militär.
  • Simmar får inte använda tvätt faciliteter (också begränsad av Sjukvård).
  • DESTINATIONS VÄRLDEN
  •  DRÖMJOBB
    • Simmar får inte använda uppfinningsbänken och är begränsad till en tills Arkitekt är upplåst.
  •  KVÄLLSNÖJE
    • Simmar får inte använda tunnelbanan (de är fulla av Zombies) förutom om Paranomal är upplåst.
    • Simmar får inte använda eller bygga hissar (också begränsad av Arkitekt).
  • LEVA LIVET
    • Simmar får inte åka på ”gratis semester” eftersom instrumenten på flygplatsen är ur funktion. (också begränsad av  Militär, Symfonisk, Politik och Spion).
    • Simmar får inte använda kemibänken.
  • HUSDJUR
  • I RAMPLJUSET
  • ÖVERNATURLIGT
  • ÅRSTIDER
  •  UNIVERSITETSLIV
    • Simmar får inte använda företags planerare eller mobila radio stationen.
    • Förutom den sim som försöker att låsa upp Naturforskare via Universitets metoden, ingen sim får använda forsknings stationen. (Också begränsad av Naturforskare).
    •  Förutom den sim som försöker låsa upp Alien Teknologi begränsningarna via Tankesmedja metoden, får ingen sim använda forsknings stationen eller grupp forsknings projekt efter att grundaren kommer hem från Universitetet. (Också begränsad av Naturforskare).
    • Simmar får använda skelettet och skissblocket.
    •  Simmar får inte använda datorn eller sin telefon för att plugga. (Om de automatiskt göt detta, avbryt handlingen så fort du upptäcker det).
    •  Simmar FÅR kolla sitt inflytande i socialgrupper med telefonen.
    • Förutom grundaren direkt när denna kommer hem från Universitetet, får du inte använda telefonen eller datorn för att ladda upp ditt betyg. (också begränsad av Utbildning, Spion, Kommunikation, Militär och Politik).
  • SEMESTERPARADIS
  • IN I FRAMTIDEN
    • Simmar får inte använda vindkniven hover board (också begränsad av Underhållning och Atletisk).
    • Med undantag för simmar som tänker låsa upp Alien teknologi med in i framtiden metoden, får simmar inte använda Ljuspyrets Holoskiva (också begränsad av Underhållning).
    • Simmar får inte använda Jet Pack (också begränsad av Atletisk).
    • Simmar får inte använda Sam-7 drycksyntetiseringsenheten (också begränsad av Kulinarisk och Underhållning).
    • Simmar får inte använda mat syntetisera enheten (också begränsad av Kulinarisk).
    • Förutom simmar som försöker låsa upp Alien teknik med in i framtiden metoden får simmar inte använda sonic duschen (också begränsad av Sjukvård).
    • Simmar får inte spela på Laser-Rytmikon (också begränsad av Underhållning).
    • Simmar får inte bygga eller använda rör hissar (också begränsad av Arkitekt).
  • STORE FÖREMÅL
  • LIVSLÅNGA BELÖNINGAR
    • Djurexpert (också begränsad av Paranormal och Sjukvård)
    • Maintenance Master
    • Min Bästa Vän

När en stor forskare framträder från familjen, är kunskapen av kända teknologier återställda i området, så att gizmos kanske kan produceras igen. Kraftnätet är tillräckligt reparerat för att använda dessa gizmos och prylar i husen.