1. Arkitekt

Kärnkrafts härdsmältan och resulterande ångorna från explosionen förorenade det lokala området, inkluderande byggnaderna. Deras strukturella integritet förlorades, många byggnader kollapsade helt enkelt medans andra var fördömda på grund av hög strålning. Medans de överlevande klamrade sig fast vid livet, tog de sin tillflykt till grundläggande skyddsrum för att skydda sig från elementen. Utan rätt kunskap om bygg säkerhet krav, var dessa skyddsrum hållna så enkla som möjligt för att undvika risken av att de skulle kollapsa. Tillverkade av rester av trä, mata, metall, murbruk och tegelstenar, överlevarna drömde inte längre om att bygga vackra boningar. När de återuppbyggde, gick det rykten om gömda mötesplatser från personer till personer och den berömda arkitekten Howard Brady kan kanske ha överlevt explosionen.

Din sim bestämmer sig för att fixa situationen och ger sig in i en karriärsbana för att återskapa skönheten och verktygen av väl byggda arkitekturer till regionen så att simmar över allt kan ha spektakulära hem.

METODER

  • BAS SPELET: HOUSING INSPECTOR
    • Förutsättningar: Inga
    •  ”There is nothing like staying home for real comfort.” Jane Austen
      • Du kan inte välja denna metoden om inte:
        • Du har låst upp Militär och slumpat fram Arkitektur
          • Notera att grundaren får göra detta även om Militär inte har blivit upplåst. Notera också att endast simmar som är ungdom eller äldre får söka anställning med slump metoden.
        • Du har låst upp Militär och Journalistik och kan bara välja vad du vill låsa upp.
        • Du har Drömjobb installerat och är erbjuden Arkitektur via tidningen eller datorn.
        • Du har Universitetsliv installerat och är erbjuden Art appraiser (du måste ha Rebell 10 för att denna ska dyka upp).
      • En sim i din familj är djupt oroad av de bedrövliga tillstånden av husen i den här staden. De är nedbrutna och några är även farliga att bo i. Folk har usla möbler, fattiga passande fönster och exponerade ledningar. Din sim vet att de kan göra skillnad, så de bestämde sig för att göra just det.
        • Nå nivå 10 i Händighet & Målning.
        • Skriva 1 storsäljare icke skönlitteratur bok.
        • Nå nivå fem i både företag och politisk karriär.
          • Du får fritt välja vilken du vill börja med samt byta från den du valt först till den andra när du nåt nivå fem i den karriären. Oavsett begränsningar som Journalistik och Mästertjuv.
    • Din sim har jobbat hårt för att säkerställa säkerheten av sims hus runtom i staden. De har hjälpt invånarna att bygga nya och bättre möbler, fixat felaktiga kabeldragningar, och de har även hjälpt folk upphandla vissa anständiga dekorativa saker för att göra deras boyta mer bekväm och inbjudande. Men din sim vet att de måste konfrontera statsrådet om deras snålhet i att göra massa varor tillgängliga. I en dramatisk uppgörelse på ett mötte i stadshuset, presenterar din sim en omfattande forskning och avslöjar den bristfälliga attityden av en av de äldre rådsmedlemmarna och offentligt skämmer ut rådet till att tillåta företag att förvara och sälja alla slags förbättrade hem föremål. Arkitekt begränsningarna är nu upplåsta.
  • DRÖMJOBB: ARKITEKT
    • Förutsättningar: Drömjobb Expansionen
    • “A doctor can bury his mistakes but an architect can only advise his clients to plant vines.” Frank Lloyd Wright 
      • Nå nivå 10 i Arkitektur karriären.
      • Notera att du kan ignorerar alla bygg och köp begränsningar när du ändrar en klients hem. Tillexempel, får du placera växter, bygga pooler, och så vidare – anta att maffian har försett den svarta marknaden med föremålen.
  • UNIVERSITETSLIV: ART APPRAISER
    • Förutsättningar: Universitetsliv Expansionen
    •  ”The artist’s world is limitless. It can be found anywhere, far from where he lives or a few feet away. It is always on his doorstep.” Paul Strand
      • Nå nivå 10 i Art appraiser-Art Appraisal karriären.

BEGRÄNSNINGAR

  • BAS SPELET

BYGGA DITT HUS

  • Ditt hus får endast ha totalt fem våningar.
    • Du får ha hur många kombinationer av källare och ovanför marken du vill inom den begränsningen.
      • Tacket är otillgängligt och du får inte placera någonting på det.
    • Våningar byggda ovanför marken måste var byggt på en grund eller pelare (en av de två rejäla blocken inte den tunna plattformen). Marken räknas inte som en utav dina våningar.
    • Bilderna nedanför visar de tre möjliga konstruktionerna och hur de påverkar dina 2 våningar.

screenshot
Bilder från original sidan

KÖP OCH BYGG LÄGET FÖREMÅL

  • Om du väljer att ändra färg på ett föremål måste du välja det mest slitna, söndriga valet som tillåts. Det finns inget val för cool, glansiga och föremål som ser nya ut.
  • Simmar får inte köpa någonting som ger mer än 1+ i miljö förutom för specifika föremål som är tillåtna (till exempel öppen spis).
  • Simmar får inte köpa föremål i köpläget som kostar mer än $1000.
  • Simmar måste ha de billigaste vitvarorna.
    • Detta gäller endast för vitvaror. Andra kategorier av föremål är endast begränsade till $1000 regeln ovanför (samt andra begränsningar, som Kriminell och Paranormal för till exempel sängar).
  • Det enda föremålet från dekoration fliken som får placeras är den billigaste spegeln.
    • Simmar får inte använda någonting från dekorations fliken med ett undantag. Om du vill lägga till atmosfär och har plats, får du lägga till föremål diverse dekoration fliken som inte har något miljö värde, kostar under $1000 och är tematiskt lämpligt. Det finns några få saker som passar dessa begränsningar som ITF papper hållare, rostiga hinkar, burkar med färg m.m.
    • Simmar får inte använda några gardiner, mattor eller tavelramar. Växt fliken är också begränsad av Naturforskare.
  • Simmar får inte besöka Konstgalleriet.
  • Simmar får inte hänga några tavlor på tomten som de har målat.
    • Om Företag är upplåst, får du sälja målningar som du gör.
    • Alla målningar som inte säljs måste placeras i familjekatalogen eller bäras i din ryggsäck och räknas till dina föremåls gräns.
  • Simmar får inte prata om konst.
  • Byggnads dekorationer (golv, tapeter, staket m.m.) måste vara de enklaste, billigaste alternativen.
    • Du måste inte använda de tapeter och golv som är gratis men du borde använda de minst dyraste.
  • Simmar får endast ha den billigaste öppna spisen och de får endast ha en öppen spis på tomten när som helst.
  • Simmar får inte måla gatubeläggning på tomten.
  • Simmar får endast använda fönster som kostar $40 eller mindre.
  • På allmänna tomter får inget område vara helt omringat av väggar förutom rabbit hole byggnader och husbyggnader – de är föremål och täcks inte av denna regeln. Men de byggnader du bygger på dessa rabbit hole tomter måste följa reglerna. Rabbit hole byggnader får också placeras i en källare (den enda tillåtna icke nödsituation användning av ”moveobjects on”).
  • Du får inte använda byggfusk. Moveobjects får endast användas för att fixa buggar.
  • Kolla under Företag begränsningar hur många byggobjekt du får placera vid en given tidpunkt på din tomt.
  • Du får bara använda det platta taket. (Allt annat är för avancerat och arkitektoniskt utom räckhåll).
  • Du får använda Autotak på en redan byggd tomt den första dagen för att ändra taket till platt, men efter det får du inte använda det alls.
  • DESTINATIONS VÄRLDEN
  • DRÖMJOBB
    • Tills Företag är upplåst får du bara ha ett ritningsbord, en skulpterings bänk och en arbetsbänk. Arbetsbänken är också begränsad Forskning
    • Ritningsbordet får endast köpas till en sim som tänker låsa upp Arkitekt med Arkitekt karriären eller en sim som tänker låsa upp Underhållnings begränsningen med Stylist yrket.
      • Endast simmar som tänker låsa upp Arkitekt eller Underhållning med drömjobb karriärer får använda ritningsbordet. Tips: flyta stolen när ritningsbordet inte används.
      • Simmar som arbetar som Arkitekt kan ignorera bygg begränsningarna under Företag (det vill säga att de kan köpa hur många köp och bygg objekt de vill, och kan fritt radera bygg objekt) när de ändrar en klients hus. Anta att klienten har ordnat med leverans av allt du behöver för att ändra deras hus som de vill.
    • Simmar får inte vissa upp skulpturer de gjort någonstans på tomten
      • Om Företag är upplåst kan du sälja skulpturerna.
      • De skulpturer som inte säljs måste placeras i familjekatalogen
      • Simmar får inte prata om skulpturer eller uppfinningar. (också begränsad av Forskning).
    • Leksaker som är gjorda på arbetsbänken måste direkt placeras i familjekatalogen.
  • KVÄLLSNÖJE
    • Simmar får inte använda eller bygga hissar (också begränsad av Forskning).
  • LEVA LIVET
    • Du får inte placera spiral trappor.
    • Simmar får hänga sina gymnasiet diplom på väggen.
  • HUSDJUR
    • Du får inte köpa eller använda kattstugan (Stora,flervånings klös pelare/sov pluralformer).
  • I RAMPLJUSET
  • ÖVERNATURLIGT
    • Planteringskrukan får köpas.
  • ÅRSTIDER
    • Simmar får inte dekorera inför helgdagar.
    • Simmar får inte ”fånga ögonblicket”.
      • Du får fortfarande ta skärmdumpar, men fånga ögonblicket lägger skärmdumpen i dina minnen.
    • Simmar får inte ta kort i fotoautomaten på festival området.
  • UNIVERSITETSLIV
    • Simmar får hänga sina universitets diplom på väggen.
    • Simmar får inte göra gatukonst på allmänna platser.
    • Simmar får inte göra gatukonst på andra simmars hus om de inte har vänner där eller en högre relation med någon som bor där.
    • Fotografering är inte tillåtet. (nämns också i DV och är också begränsad av Forskning och Kommunikation.)
    • Simmar får ha ett skissblock till familjen.
    • Simmar får ha en gatukonstkit och en megafon till familjen.
    • Alla följande gatukonstkit och megafoner du får genom att tjäna Rebel poäng måste placeras i familjekatalogen eller säljas om Företag är upplåst.
  • SEMESTERPARADIS
    • Du får använda stegar istället för vanliga trappor i dit hus som är på land.
    • Du får inte visa upp snäckor eller flaskor som du hittar.
    • Du får inte hänga upp skattkartan om du hittar alla 4 delarna av den.
    • Husbåts regler
      • Du får endast ha en nivå under däck på din husbåt.
      • Du får ha upptill två nivåer över däck om du inte har en under.
      • Ditt kontroll roder måste placeras inom strukturen (också begränsad av Symfonisk).
      • Du får använda stegar i din husbåt.
  • IN I FRAMTIDEN
    • Naturjords mattan får köpas (gräset är syntetiskt, jorden är riktig).
    • Simmar får inte använda eller bygga rör hissar (också begränsad av Forskning).
  • STORE FÖREMÅL
  • LIVSLÅNGA BELÖNINGAR
    • Skicklig hantverkare
    • Extra kreativ
    • Effektiv uppfinnare

När en bra arkitekt uppstår i familjen, ritas ritningar för att skapa säkrare hem till de överlevande. Med byggnads företagen som arkitekterna skapade, är siktet riktat åt att återbygga de skadade områdena i samhället efter katastrofen. Medans regionen återbyggs, avslöjar Howard Brady sig för allmänheten; och tar med sig sin tekniska förmåga. Tillsammans med den nyanlända stadsplaneraren, börjar regionen att använda det kvalitets byggnadsmaterial som gömts undan på hemliga platser.

Annonser